Rehabilitering
I løpet av januar 2024 begynner vi planlegging og prioriterer hovedpunkter på det som skal utbedres/rehabiliteres i felles bygningsmasser. Arbeidsgruppa strukturer videre arbeid etter dette. Vår mål er å sikre oss varme,tørre og atraktive boliger i mange år fremover. Kvalitet og måtehold er nøkkelord og skal etterfølges, slik at vi går minst mulig økte utgifter i vente. Arbeidsgruppa vil holde beboere grundig informert i alle prosesser og ønsker gjerne realistiske innspill.
Prosjekt rør-fornying
Etter en hektisk sensommer og høst går arbeidene med rørfornying etter ønsket fremdrift. Vi venter fortsatt overordnet fremdriftsplan, Olimb lover at den er rett rundt hjørnet.
Vi vil igjen takke alle beboere for smidighet og positivitet med denne store inngripen i hverdagen, gleder oss alle til dette er overstått.
El-bil og ladeplasser
Arbeidet går fremover, dog saktere enn vi ble forespeilet. Dette skyldes at vi har ventet på Tensio for godkjenning og ferdigstillelse, trekking av strøm til stolpene er i gang. Med en gang det lyser i stolpene er de klar til bruk.
Garasjer
I 2024 tar styret over administrasjonen av parkerings-garasjer selv. Dette for å få bedre kontroll og å spare utgifter. TOBB gjør denne jobben for borettslaget frem til 01.07.24. Etter denne datoen vil det ikke bli innkrevd depositum for leie av garasje og de som har innbetalt depositum vil få dette tilbakebetalt.
Sykkelparkering
Beboere har etterspurt mulighet for innlåsning av sykkel i borettslaget. Foreløpig vil det ikke bli prioritert å sette opp egne bygg til dette formål.
Styret undersøker mulighet for transport-skinne til å trille sykkel opp og ned trapp ned til kjellerboder. Dette vil gjøre det enklere for lagring av sykler og el-sykler innlåst i egne boder.
Parsellhage;Info fra parsellhage-gruppa
Areal er fastsatt og vi vil i første omgang opprette16 parseller á 2*4 meter hvorav en som settes av til felles lagring av hageutstyr. Vi ønsker å skaffe låsbart skur til oppbevaring på felles område. Parsellhagen finansieres med støtte fra bl.a. Trondheim Kommune. Arealet skal sikres med vilt-gjerde. Gjeldende areal vil få tilgang på strøm og enkel tilgang til vann. Parsell-gruppa legger ut parseller for leie i januar, førstemann til mølla-prinsippet gjelder her og det vil kun bli mulighet til å leie en parsell pr boenhet. Regler og føringer foreligger allerede, leiepris for 1 stk parsell blir Kr 600,- pr år.
Parsell-hagen har egen fb-side, info vil bli lagt ut også der. Oppfordrer alle hage-glade til følge fb-siden vår; Parsellhagen i Selsbakkhøgda BL
Avfalls-containere
Styret har besluttet å fortsette med avfalls-container hver 1. torstag i mnd også neste år. Beboere har blitt flinkere til å sortere det som kastes og det har kommet tilbakemeldinger om at dette er et gode vi ønsker.
Hendvendelser til styret
Ved henvendelser på mail fra beboere vil styret prøve å etterkomme responstid på 24 timer. Det kan forekomme avvik da vi alle i tillegg har andre forpliktelser, arbeidsforhold og i julen vil også styret senke tempoet og nyte litt latere dager. Håper på forståelse for dette.
Styret gleder seg til å brette opp armene i 2024 og ønsker alle i borettlaget en riktig god jul og godt nytt år
Ta vare på hverandre og ha en fredelig feiring

Styret informerte tidligere denne uka at vi skulle komme med informasjon rundt alle prosjekt vi jobber med.

Full EL utvidelse
Vi er i sluttfasen med prosjektet, det gjenstår noen plasser ved Waldemar Aunes Veg 15. Vi har valgt EMES som leverandør. De som allerede har parkering ved en EL plass mottok informasjon i går fra EMES – øvrige som har fått montert mottar mail i morgen. Alt er klart på det nye anlegget, vi venter på at Tensio skal gjøre en siste jobb, så vil alt være oppe og går – Dere vil få mer informasjon fra EMES Viktig at dere registrerer dere til EMES slik at dere mottar informasjon.

Pris pr. stolpe er kr 40,- i mnd, samt forbruk, vi har valgt spottpris borettslaget tar et påslag på kroner 1,-

Det vil bli satt opp gjesteladere på et par plasser til, mest sannsynlig utenfor Selsbakkvegen 42 og WAV 15. I dag har vi 2 i Alette Beyers veg. Rollover fra Aneo, det vil komme informasjon i starten på oktober, anbefaler å endre til minimum abonnement i tiden som gjenstår til de.

Nedgraving av avfallsløsning
Dette prosjektet har pågått over lang tid, og har bydd på utallige utfordringer, det gjør det fortsatt. Vi jobber tett på arkitekt, og Trondheim Renholdsverk, en kum ble knust ved Selsbakkvegen 42. Den er bestilt, men ikke mottatt. Rørfornying Som alle har fått med seg ble blokk 12 startet opp uten å informere beboere i den grad de hadde krav på. Dette er helt uakseptabelt, og skulle aldri ha skjedd. Det er kalt inn til beboermøte i neste uke for blokk 12. Vedlegger videre fremdrift ut dette året. Blokkene som står for tur, er 10 og 8 de vil motta innkalling til beboermøte i god tid.

Graving utenfor blokk 5
Utskiftning av fellesledninger, vedlegger infoskriv fra TOBB Utvidelse av Borettslaget Som de fleste er kjent med jobber styret med utvidelse av borettslaget, dette vil gi en god del penger inn til oss, noe vi sårt trenger, da vi har store vedlikeholdsutgifter i de neste årene, noe er allerede påstartet (rør). Vi har avholdt 1 beboermøte til de som blir mest berørt. Waldemar Aunes Veg 1, og Selsbakkvegen 38. Planen var å ha et nytt beboermøte med de om ikke så lenge og et beboermøte for øvrige beboere, etterfulgt av et ekstraordinært generalforsamling der vi skulle presentere dette. Slik som saken er nå, kan det være at vi utsetter dette til vår.

Utvidelse av p-plasser ved Selsbakkvegen 50
Dette prosjektet er dels med på utvidelse av borettslaget, gjesteplassene i Alette Beyers vei må erstattes. Samtidig bygges det på andre siden av veien, mange beboere i vårt BL har benyttet dette som parkering, det er få gjesteplasser i dette området. Dette er ferdig om ca 14. dager og vi valgte å gjøre dette samtidig som vi utvider til EL. Ny vaktmestergarasje I forbindelse med utvidelse har vi utredet pris på ny vaktmestergarasje, dette skal presenteres på EOGF. Erstatning av Gjesteparkeringsplasser Vi har også jobbet med prosjekt for å erstatte gjesteplasser i Alette Beyers veg, dette vil også bli presentert på EOGF. Mvh. Styret

Graving mellom WAV 5 til Selsbakkvegen 38-40-42

Vi har informert om dette tidligere, men vi får spørsmål ifbm. med graving, så vi legger info ut på nytt
Fellesledninger utenfor 38-40-42 var opprinnelig planlagt rørfornyet, dette da det har vært problemer med disse rørene. Ved gjennomførte videokontroller så viser det seg at rørene i stor grad er ødelagt, det er stukket inn plastrør enkelte steder og generelt så er det dårlig fall.
Det er også innsnevring på rørene ved samtlige kummer.
Grunnet dårlig tilstand på fellesledninger utenfor Selsbakkvegen 38-40-42 og Waldemar Aunes Veg 5, så må spillvann og overvann graves opp og byttes tradisjonelt.


EL og tllgang til motorvarmere

Det kobles på EL først i Selsbakkvegen 50, deretter 42, også WAV 5. så kommer resterende.
Vi er like frustrerte som flere av dere er på hvor lang tid dette tar.
Som vi har informert om tidligere er det Tensio som skal ferdigstille punktene.

Det er ventelister over hele landet, skjønner at dette ikke er noen trøst, denne prosessen er ikke noe vi kan påvirke.
Vi jobber samtidig med å finne en leverandør for kobling til motorvarmer på stolpene.

Vi har endret prisingen, det blir ingen fastpris pr. stolpe på 40,- i mnd, påslaget blir på kr 1,80

Utvidelse parkeringsplasser fast og Gjest

Vi er snart ferdig i Selsbakkvegen 50, dere som står på venteliste vil bli tilskrevet når vi har logistikk på plass.
Utenfor 42 jobbes det også, her blir det satt opp gjesteladere.

Rørprosjektet

Vi er blitt lovet en fremdriftsplan for resterende blokker, dette blir sendt til alle når vi mottar.
Siste blokk som blir tatt i år er blokk 8 i Waldemar Aunes Veg.

Ned graving av avfallsløsning

Når de er ferdig med parkeringsplasser i Selsbakkvegen 42, starter de med å ferdigstille kummen som ble ødelagt under arbeid i sommer.

Sosialt i BL
Det blir arrangert diverse sosiale tilbud framover, og ja det blir julegrantenning i år også, informasjon kommer.

Mvh.

Styret

Viser til informasjon fra styret. Selsbakkhøgda Borettslag har nå behov for nye personer i styreverv. Valgkomiteen ber derfor om at personer som ønsker å bidra i styret melder seg snarest, og SENEST innen mandag 4. september. Ny sammensetning av styret vil bli avgjort ved valg på ekstraordinær generalforsamling. VI ØNSKER OSS NÅ KANDIDATER TIL FØLGENDE VERV: STYRELEDER STYREMEDLEM VARAMEDLEM De nye kandidatene som velges inn vil være virksomme i sine styreverv til ordinær generalforsamling vår/sommer 2024, hvor vi forhåpentligvis vi komme i ordinær syklus med valg og sammensetning av styret. De nye kandidatene velges for såpass kort tid denne gangen da vi håper at dette kan gi dere som er nysgjerrige på styrearbeidet, og tror dere kan bidra, en fin mulighet til å få prøve seg i arbeidet og få innsikt i hva det innebærer. Ordinære styremedlemmer og styreleder sitter vanligvis i en periode på 2 år, varamedlemmer og valgkomiteen velges hvert år. Vanligvis velges dette på ordinær generalforsamling. Arbeidet honoreres og en kan få muligheten til å delta på kurs og kompetanseheving gjennom TOBB. Styrets sammensetning er pr i dag (fem stk): Styreleder: BEHOV FOR KANDIDAT Styremedlem: BEHOV FOR KANDIDAT Hanne Hagen - styremedlem på valg i 2024 Torgrim Wårum- styremedlem på valg i 2024 Kristin Gautvik- styremedlem på valg i 2025 Varamedlemmer (to stk): Anne Kristin Skar Vigtil Lilja Kristiansdottir Valgkommite: Hanne Elisabeth Strøm Asbjørn Bakås Harald Reitan Mari Dyrset Har du lyst til å være med i styret? Send oss en søknad pr. e-post INNEN MANDAG 4. SEPTEMBER med følgende informasjon: Hvorfor du søker og hvilket/hvilke verv du kan tenke deg Kort CV Alle vil få tilbakemelding og bli innkalt til et kort intervju. Søknaden sendes til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Med vennlig hilsen Valgkommiteen i Selsbakkhøgda Borettslag 26.08.23

Side 2 av 18